čtvrtek 13. dubna 2023

Lámh chúnta ag deireadh mo ghualainn

 Aneb pomocnou ruku najdeš na konci svého ramene. Děje se toho nějak strašně moc a nejhorší na tom je to, že vlastně nic. Aithne občas mžikne okolo, většinou v nějaké konkrétní fázi cyklu, ráno, někde pryč z domu a zbylých 95% času vládne Aglaja, která je v psychickém rozpoložení uměřenému tří letům na mateřské. Zkrátka v psychickém stavu rodiče epileptika a dítěte do tří let všeobecně. Ten poslední článek byl takovým voláním o pomoc, že jsem jej loni v červenci ani nedoťukla. Ale chtělo se mi jej tu ponechat, tak jsem ho "odťukla" nyní. 

Před asi čtyřmi minutami mi volala paní ředitelka z dětské skupiny, kam bude od července docházet náš malý milovaný Bard. Šíleně mě děsí představa, že můj další život je vesměs v rukou právě tohoto mého zlatíčka. Muire šla hrdě do školky ve dvou letech a kousku. Uměla vykonávat všechny potřeby tam, kam patří, uměla se najíst lžící a příboru se přes můj vzdor hlasitě dožadovala, uměla mluvit ve větách a nazpaměť i několikastránkové pasáže z oblíbených knížek. Uměla se převléct, obout a chtěla dělat všechno sama. Slovo "sama" jsem slyšela často a dokázalo mě žhavit do běla. Ach, jak bych dala sama sobě tenkrát opravdu velkou facku.

Bard zřejmě chce, abych si být maminkou malého drobečka naposledy doopravdy užila a hlavně se k nám před dvěma lety přistěhovala paní E. Epilepsie. Tahle paní se ozve kdy chce a vchází bez jakýchkoliv předchozích zpráv. Tyhle dva roky trávila moje hlava zejména smířením se s ní. Ve školce jsou o všem informováni, snad bude i náš Bard Borůvka spokojený, šťastný a v rámci možností co nejvíce zdravý. 

K tomu všemu potřebuje asi v rámci dalších možností zdravou a fit maminku. Psychicky i fyzicky. Ta moje navrátivší nemoc, o které jsem psala loni (v zastrčeném článku publikovaném včera) je anémie, která se mi vrací opakovaně a kvůli ní mě například nepojistili v souvislosti s hypotékou. Teď už na odběry radši nejdu a snažím se více zaměřit na své zdraví prostřednictvím kontroly své stravy a kopáním se k pohybu (v tomto ohledu mi výborně slouží hodinky Garmin). Napadlo mě, že bych naši a svoji cestu zase více sdílela prostřednictvím blogu, protože mi i psaní o svých trampotách částečně tyto trampoty léčí. Uvidíme, jakou formou to pojmu a jak moc s tou svojí kůží vylezu ven :-).


Každopádně jsme na cestě a doufejme, že nás povede dál vstříc lepším zítřkům :-).
 Bon Voyage!










Žádné komentáře:

Okomentovat